Opći uvjeti poslovanja
CPC 02/2019
- OPĆENITO
- Ovim Općim uvjetima tvrtke M Sora d.d. Žiri, M SORA d.d. (u daljnjem tekstu: prodavatelj) i kupac ugovaraju međusobna prava i obveze koje se primjenjuju u slučajevima naručivanja robe isporučene od strane prodavatelja i usluga koje obavlja prodavatelj. Ovi Opći uvjeti (u daljnjem tekstu: uvjeti) primjenjivat će se i u slučaju da prodavatelj izvrši samo prodaju robe ili izvrši samo uslugu.
- Podizvođači su sve pravne i fizičke osobe koje djelomično ili u cijelosti obavljaju usluge u ime prodavatelja.
- Ako se Opći uvjeti kupca razlikuju od Općih uvjeta prodavatelja, primjenjuju se Opći uvjeti prodavatelja. Čak i ako prodavatelj izričito ne navede da se ne slaže s uvjetima kupca, vrijede samo Opći uvjeti prodavatelja. Opći uvjeti vrijede u svim slučajevima, čak i ako nisu izričito navedeni.
- Ako je pojedina odredba ovih Općih uvjeta nevažeća, to ne utječe na valjanost ostalih odredbi. Prodavatelj i kupac obvezuju se takvu nevažeću odredbu zamijeniti valjanom odredbom u najkraćem mogućem roku. Za svako odstupanje od Općih uvjeta potrebna je pisana suglasnost prodavatelja.
- TVRTKA I SJEDIŠTE PRODAVATELJA
- M SORA d.d., Trg svobode 2, 4226 Žiri
- PONUDA I NARUDŽBA
- Prodavatelj prima narudžbe i prodaje robu te obavlja usluge u skladu s ovim uvjetima. Prodavatelj daje ponudu na temelju popisa ili mjerenja. U određenim slučajevima, što je isključivo po nahođenju prodavatelja, prodavatelj može zahtijevati od kupca pisanu narudžbu kao uvjet za davanje ponude.
- U slučaju novih građevina, kupac je dužan prije mjerenja na svim otvorima na objektu navesti oznaku „meter ris“.
- Ponude su samo u informativne svrhe, osim ako nije drugačije navedeno u samoj ponudi.
- Mjerenja obavlja ovlaštena osoba prodavatelja i ujedno osobno pregleda mjesto izvođenja radova. Ako mjerenja provodi sam kupac, prodavatelj ne odgovara za pogreške koje proizlaze iz netočnih mjerenja. Isto vrijedi i u slučaju slanja narudžbe elektroničkom poštom ili faksom, bez prethodno obavljenih mjerenja od strane prodavatelja.
- Kupac je dužan upozoriti mjeritelja na eventualne skrivene prepreke (skrivena instalacija, loše izrađena žbuka i sl.). U suprotnom, kupac preuzima odgovornost za troškove oštećenja instalacija, žbuka i sl. tijekom ugradnje.
- Prodavatelj ne vrši statičke proračune. Ako se ispostavi da zbog statičkih proračuna ili promjena treba promijeniti narudžbu, kupac preuzima sve troškove nastale zbog promjena u narudžbi.
- U mjernom si listu i ponudu označene vanjske dimenzije slijepog okvira odnosno vanjske dimenzije prozora. Sve su skice nacrtane „pogled iznutra“. Isto vrijedi za ulazna vrata. Jedina iznimka je model, izgled ulaznih vrata, koji je na skici prikazan u pogledu izvana.
- Alternativne pozicije nisu uključene u zbroj pozicija (zbroj pozicija).
- Kupac ima pravo na jedno mjerenje na objektu po narudžbi, za daljnja mjerenja prodavatelj ima pravo naplatiti 200 EUR po mjerenju; u slučaju objekta u inozemstvu naplaćuje se viša cijena, o čemu je kupac prethodno obaviješten. U slučaju da kupac ne prihvati ponudu nakon izvršenih mjerenja od strane prodavatelja, plaćanje za pružene usluge se ne vraća. Ako objekt nije spreman kada je naručeno mjerenje mjeritelja, naplaćuje se dodatni posjet mjeritelja.
- Nadoplata za malu narudžbu iznosi 200 EUR. Sve narudžbe manje od 500 EUR prodavatelj smatra malom narudžbom.
- Kupac potpisom izjave potvrđuje pravo na korištenje snižene porezne stope pod uvjetima Zakona o porezu na dodanu vrijednost. Kupac je za vrijeme mjerenja odnosno kod prvog plaćanja dužan dati točnu adresu koja će biti navedena na računu kao i porezni broj ukoliko je riječ o obvezniku za plaćanje PDV-a. Naknadne promjene prodavatelj ne može uzeti u obzir.
- Prije potvrde ponude kupac je dužan pažljivo pregledati ponudu (provjeriti skice i podatke) i u slučaju nejasnoća zatražiti od prodavatelja pojašnjenje nejasnih podataka koji bi mogli dovesti do pogrešnih tumačenja izvedbe, određenih dimenzija ili obračuna; kasnije utvrđene nejasnoće ne mogu biti predmet reklamacijskih zahtjeva kupca.
- U slučaju pogreške u mjerenju od strane prodavatelja prodavatelj će ispraviti pogrešku.
- Zahtjev kupca za pojašnjenjem nejasnoće nakon sklapanja ugovora ne opravdava promjenu narudžbe i ne predstavlja razlog za reklamaciju.
- U slučaju zahtjeva kupca koji su profesionalno neprihvatljivi prodavatelj će na njih upozoriti kupca. Ako, unatoč upozorenju, kupac ustraje u svojim zahtjevima, prodavatelj će isključiti bilo kakvu odgovornost za štetu. U slučaju zahtjeva kupca koji nisu u skladu sa standardima struke prodavatelj zadržava pravo promjene jamstvenih uvjeta.
- Prihvaćanjem ponude prodavatelja smatra se:
- pisana potvrda,
- djelomična ili potpuna isplata u skladu s dogovorom,
- dostavljanje osiguranja plaćanja,
- ispunjavanje bilo kojih drugih uvjeta izričito navedenih u samoj ponudi,
- ostale konkludentne radnje ako je riječ o trajnom poslovnom odnosu i prodavatelj ih smatra relevantnim.
- U svim navedenim slučajevima smatra se da je kupac pažljivo pregledao sadržaj ponude, da razumije njegov sadržaj, da udovoljava njegovim zahtjevima i da je upoznat s Općim uvjetima poslovanja tvrtke M Sora d.d.
- Svi ugovori, ponude i potvrde između kupca i prodavatelja moraju biti u pisanom obliku. Svi usmeni ugovori su nevažeći i mogu stupiti na snagu samo uz potpisan ugovor u pisanom obliku.
- Kupac ima pravo promijeniti podatke koji utječu na narudžbu robe ili izvršenje usluga, ali najkasnije u roku od 3 radna dana nakon potvrde ponude i isključivo u pisanom obliku. Naknadne izmjene već potvrđene ponude nisu moguće ili su na teret kupca.
- Ponuda vrijedi 30 dana. Izdavanjem nove ponude prestaje važenje prethodne ponude.
- Prodavatelj zadržava pravo odbiti trgovati s bilo kojom tvrtkom, osobom ili subjektom.
- CIJENE I UVJETI PLAĆANJA
- Cijene su određene i izražene u eurima.
- Jedinične cijene ne uključuju porez na dodanu vrijednost i montažu. PDV se obračunava i prikazuje zasebno.
- Prodavatelj samostalno oblikuje i mijenja svoje cijene te naplaćuje kupcu za isporuku robe i pružanje usluga one cijene koje su navedene u njegovoj ponudi.
- Uvjeti plaćanja navedeni su u ponudi.
- U slučaju da u ponudi ima više popusta, popusti se ne zbrajaju već se svaki sljedeći popust obračunava iz nove osnovice.
- Popust na predujam umanjuje se za kamate sukladno Zakonu o zaštiti potrošača, službeni pročišćeni tekst, ZVPot-UPB2 (Službeni glasnik Republike Slovenije, br. 98/2004 s naknadnim izmjenama i dopunama).
- Kod narudžbe kada prodavatelj preuzima montažu, moguće je nekoliko opcija plaćanja: 100-% predujam u trenutku narudžbe ili 50-% predujam u trenutku narudžbe i 50-% predujam najmanje 7 dana prije početka montaže ili po dogovoru.
- Kod narudžbe kada prodavatelj ne preuzima montažu, moguće je nekoliko opcija plaćanja: 100-% predujam u trenutku narudžbe ili 50-% predujam u trenutku narudžbe i 50-% predujam najmanje 7 dana prije isporuke ili po dogovoru.
- U slučaju da prodavatelj ponudi kupcu popust uz 100-% predujam, ovaj popust se uzima u obzir samo kod 100-% predujma pri potvrdi ponude.
- Kupac će platiti kupoprodajnu cijenu na jedan od transakcijskih računa navedenih u ponudi ili računu.
- Prodavatelj ima pravo izdavati djelomične račune.
- U slučaju zakašnjelog plaćanja ili neplaćanja, prodavatelj izdaje podsjetnik. U slučaju neplaćanja prodavatelj ima pravo na pridržaj prava vlasništva i nakon isporuke robe kupcu sve dok kupac ne plati punu kupoprodajnu cijenu. Do isplate pune kupoprodajne cijene kupac je dužan rukovati robom u smislu dobrog upravitelja.
- U slučaju neplaćanja ili kašnjenja u plaćanju prodavatelj zadržava pravo povrata robe (neugrađeni elementi u cijelosti, ugrađeni – samo krila). Kupac dopušta i omogućuje prodavatelju nesmetan pristup ovim elementima i odvoz elemenata.
- U slučaju ugradnje proizvoda za koje se ne plaća kupoprodajna cijena prodavatelj zadržava pravo povrata pogodnosti koje je kupac imao.
- ISPORUKA, MONTAŽA I PREUZIMANJE
- Procijenjeno vrijeme isporuke koje određuje prodavatelj započinje 3. dana nakon ispunjenja sljedećih uvjeta: potvrda ponude (i pojedinosti ako je tako dogovoreno) i plaćanje izvršeno u skladu s uvjetima plaćanja. Ako se u trenutku izvedbe utvrdi da treba razjasniti određena tehnička pitanja radi pravilnog i profesionalnog ispunjenja posla koje stranke nisu mogle predvidjeti u trenutku sklapanja posla, rok isporuke će se u skladu s tim produljiti.
- Ako u razdoblju nakon potvrde ponude kupac zatraži promjenu pojedinih stavki iz potvrđene ponude ili isporuku dodatnih elemenata ili izvođenje dodatnih radova, predviđeni rok za izvršenje posla se sukladno tome produljuje i počinje ponovno teći 3. dana od trenutka kada se nakon eventualnih dodatnih mjerenja ispune i svi uvjeti navedeni u točki 5.1.
- Prodavatelj je dužan obavijestiti kupca telefonom ili drugim odgovarajući način o datumu isporuke i ugradnje najmanje tri dana prije početka montaže.
- Prihvaćanje robe od strane kupca moguće je od ponedjeljka do petka od 8:00 do 14:00 sati, pri čemu kupac mora najaviti datum preuzimanja robe najmanje jedan dan unaprijed. Prodavatelj neće zamijeniti ili preuzeti natrag fizički odvezenu robu od strane kupca. Također, kupac ne može reklamirati nedostatke na proizvodu koji mogu biti posljedica nestručne montaže ili oštećenja tijekom prijevoza, za stolariju koju ugrađuje u vlastitoj režiji. Ako kupac sam preuzima stolariju, dužan ju je pregledati prije odvoza i upozoriti prodavatelja na eventualne nedostatke – kasnije reklamacije prodavatelj ne uzima u obzir.
- U novogradnji treba prije mjerenja pripremiti meter ris, u protivnom prodavatelj ne odgovara za visinu vrata. Kupac je dužan upozoriti prodavatelja i montere na moguće prepreke (skrivene instalacije, vodovod, električne instalacije …), jer u suprotnom pokriva nastale troškove oštećenja instalacije, a također preuzima i troškove zastoja montaže.
- U slučaju da kupac kasni s preuzimanjem naručene robe više od 10 dana, kupcu se naplaćuje ležarina prema važećem cjeniku, a s trenutkom kašnjenja rizik od slučajnog uništenja ili oštećenja robe prelazi na kupca.
- U slučaju da prodavatelj produlji rok isporuke, kupac i prodavatelj mogu dogovoriti razumno produljenje roka bez naknade štete zbog kašnjenja.
- Prodavatelj ne odgovara za štetu ako kašnjenje ne prelazi 30 dana. U slučaju kašnjenja koje ne prelazi 90 dana, prodavatelj odgovara za štetu do najviše 3 % vrijednosti sklopljenog posla. Isporuka u određeno vrijeme može biti i djelomična.
- Obveze prodavatelja iz ugovora stupaju na snagu tek nakon prethodnog ispunjenja svih obveza kupca. U slučaju da kupac odbije ili ne ispuni obvezu u razumnom roku, prodavatelj može odustati od ugovora i zatražiti naknadu eventualno nastale štete.
- Osim ako nije izričito navedeno u ponudi, predračun ne uključuje radove koji mogu biti potrebni za uspješnu i sigurnu ugradnju stolarije:
- korištenje autodizalice,
- korištenje podizne platforme,
- korištenje košare za podizanje,
- postavljanje skele,
- pribavljanje suglasnosti za blokade cesta za rad u područjima gdje je to ograničeno zakonom (npr. gradska središta).
Troškove nastale iznajmljivanjem ili korištenjem opreme te troškove ishođenja suglasnosti M SORA d.d. će dodatno naplatiti kupcu ukoliko te stavke nisu bile izričito navedene. Prihvaćanjem ponude kupac se obvezuje podmiriti na taj način nastale troškove.
- Prodavatelj zadržava pravo do korektura prozora i predviđenog načina montaže ako nastanu okolnosti koje se nisu mogle predvidjeti u trenutku sklapanja posla. Takvi se slučajevi uglavnom javljaju prilikom zamjene prozora; ako otvori nisu pripremljeni kako je dogovoreno itd.
- Svi dodatni radovi koji nisu uključeni u ponudu kao što su razbijanje zida, zidarski radovi, silikoniranje, ličenje i obloge, dodatno se naplaćuju.
- Prodavatelj se prilikom ugradnje brine da područje rada uvijek bude čisto, bez otpada te je dužan otpad što prije ukloniti i odgovarajuće odvojiti.
- Obrada prozorskih špaleta gipsanim pločama ukoliko je to predviđeno ponudom vrši se do 1. faze. Obuhvaća ugradnju ploča, fugiranje spojeva i mjesta pričvršćivanja te obradu spojeva s bočnim elementima. Završna obrada površine nije u ponudi.
- Ukoliko se kupac odluči za ugradnju prema smjernicama RAL, špalete mora kupac zidarski odnosno glatko obraditi.
- Ako kupac naruči pogrešan proizvod ili nakon narudžbe odustane od međusobnih obveza, prodavatelj ima pravo zahtijevati naknadu nastalih troškova. Visina troškova prilikom otkazivanja narudžbe ovisi o fazi narudžbe (ponuda, nabava materijala, izrada u proizvodnji). Pogrešan proizvod nije moguće vratiti – riječ je o proizvodu po mjeri.
- Ako prodavatelj osigurava samo isporuku bez montaže, kupac je odgovoran za istovar proizvoda. Kupac je dužan osigurati slobodan prolaz teretnog vozila do objekta gdje se zatim vrši istovar proizvoda. Odgovornost za proizvode prelazi na kupca po dolasku vozila s proizvodima na istovarno mjesto.
- Ako prodavatelj osigurava isporuku bez montaže, kupac mora pregledati sve sastavne dijelove odmah nakon preuzimanja i obavijestiti prodavatelja/trgovca o bilo kakvim greškama/nedostacima na materijalima u roku od 8 dana nakon istovara. Ako to ne učini, smatrat će se da nema nedostataka u sastavnim dijelovima koje je preuzeo i da je sve bilo uključeno. Ako prodavatelj osigurava isporuku bez ugradnje, kupac mora u roku od 3 dana od dolaska kontejnera/kamiona prijaviti prodavatelju/trgovcu oštećenje/nedostatak pronađen prilikom otvaranja kontejnera/kamiona i priložiti fotografije/snimke oštećenih predmeta snimljenih u kontejneru/kamionu. Također ne smije nedostajati potpis vozača kamiona kao svjedoka oštećenja na putu.
- Vizualna kvaliteta stakla procjenjuje se na temelju Smjernica za procjenu vizualne kvalitete stakla za građevinarstvo.
- Kupac je dužan osigurati osiguranje i zaštitu objekta u vrijeme montaže.
- Prije ugradnje kupac je dužan ukloniti sve prepreke koje bi ometale tekući postupak montaže i na taj način omogućiti nesmetanu montažu.
- Kod montaže kupac je dužan osigurati slobodan pristup za kamion i pristup objektu te osigurati 220 V električne energije bez naknade.
- M SORA ne izvodi elektroinstalacije i priključke.
- RAL montažni materijali imaju UV otpornost od 2–6 mjeseci. Ako kupac za to vrijeme ne izvede fasadu, dužan ih je odgovarajuće zaštititi.
- Demontaža, montaža, završni radovi i odvoz starih elemenata naplaćuju se u zasebnim stavkama i nisu uključeni u cijenu elemenata. Ugradnja se izvodi sidrenjem elementa u unaprijed pripremljeni otvor posebnim turbo vijcima za beton i brtvljenjem u skladu s odabranom vrstom montaže. Prodavatelj ne odgovara za oštećenja prozorskih špaleta tijekom demontaže.
- Na početku i kraju montaže kupac mora biti obavezno prisutan osobno ili mora biti prisutna ovlaštena osoba (pisano ovlaštenje) i preuzeti robu.
- Po završetku montaže kupac je dužan pregledati objekt s monterom i potpisati Zapisnik o ugrađenim proizvodima u koji se zabilježe svi komentari i dogovori. U slučaju neprisustva smatrat će se da je roba preuzeta bez nedostataka odnosno mogućih nedostataka.
- Kod isporuke u inozemstvo kupac je dužan osigurati da prodavatelj prilagodi proizvode tako da se udovolji specifičnim zahtjevima pojedinačne zemlje. U tu svrhu dužan je kod upita predstaviti sve specifične zahtjeve i provjeriti ih prije naručivanja. Ako kupac ne dostavi ove informacije na vrijeme, kupac je odgovoran za sve proizvode koji možda ne zadovoljavaju specifične zahtjeve pojedinačne zemlje.
- Ako kupac povjeri nadzor na gradilištu odgovarajućem stručnjaku, tada će ta osoba imenovati odgovorne nadzornike i o tome obavijestiti kupca i prodavatelja.
- Odgovorni nadzornik ima pravo uvida u svu potrebnu dokumentaciju u okviru kontrole ispunjenja ugovornih obveza prodavatelja.
- Na zahtjev odgovornog nadzornika prodavatelj je dužan sudjelovati u provođenju nadzora.
- Svaki nepredviđeni ili dodatni posao mora biti dogovoren u pisanom obliku. Za izvođenje ovih radova potrebna je pisana suglasnost kupca.
- Ako je prethodno dogovoreno s kupcem da se pojedine stavke u narudžbi ugrađuju kasnije, što znači da se montaža narudžbe ne provodi u cijelosti, kupac mora osigurati nastavak montaže u roku od 3 mjeseca. Ako to nije omogućeno, kupcu se naplaćuje skladištenje kod nas, što znači jedno paletno mjesto u iznosu od 50 EUR mjesečno. Obračunava se i trošak isporuke i trošak dizalice, pokretnog konusa ili skele ako su potrebni za pravilnu izvedbu i dovršetak montaže.
- Ako se pojedinačni artikli u narudžbi montiraju kasnije i nije bilo prethodnog dogovora s kupcem, kupcu se naplaćuje ponovna isporuka i skladištenje kod nas što znači jedno paletno mjesto u iznosu od 50 EUR mjesečno. Obračunava se i trošak isporuke i trošak dizalice, pokretnog konusa ili skele ako su potrebni za pravilnu izvedbu i dovršetak montaže.
- U slučaju isporuke robe bez naše montaže kupac mora pregledati robu u roku od 8 dana i prijaviti eventualne pogreške ili nedostatke. Naknadne reklamacije se ne uzimaju u obzir!
- SERVISIRANJE I ODRŽAVANJE
- Kupac je dužan održavati i koristiti proizvode prema uputama proizvođača i dobavljača, u protivnom reklamacija nije moguća.
- Uz račun svaki kupac dobiva Upute za uporabu i održavanje zajedno s jamstvenim listom u papirnatom obliku. Publikacija je dostupna i na internetskoj stranici prodavatelja. Svako rukovanje proizvodom koje nije u skladu s ovim uputama može rezultirati neopozivim gubitkom jamstva.
- U slučaju da je kupac pretrpio štetu iz razloga nastalih na strani prodavatelja, najviši mogući iznos naknade ne može biti veći od 10 % vrijednosti sklopljenog posla. Prodavatelj ne odgovara za štetu ako je uzrokovana povredom ugovora zbog malog nemara.
- Nakon dvije godine od preuzimanja obavljenog posla kupac se više ne može pozivati na bilo kakve pogreške u obavljenom poslu. Za vlastite proizvode prodavatelj daje 3-godišnje jamstvo, a za ostale proizvode vrijedi jamstveni rok proizvođača. Izolacijsko staklo pokriveno je 5-godišnjim jamstvom.
- Provedbu popravaka i sanaciju u jamstvenom roku izvodi izvođač radova pod uvjetom da je osiguran pristup za provedbu sanacije, a koji pripremi naručitelj o svom trošku.
- HRAST
Hrastovina sadrži prirodnu kemijsku tvar tanin koja može reagirati s vodom i vlagom u posebnim uvjetima. To se događa ako površina ostane mokra dulje vrijeme (oborine, vlaga) ili ako je drvo navlaženo ili napojeno vodom. Rezultat kemijske reakcije je šarenost hrastovine u tamnijem žućkastom do gotovo crnom tonu što je vidljivo kroz lazurom lakiranu površinu drva. To je prirodna kemijska pojava koja se ne može spriječiti, pa takva boja u hrastu kao posljedica kemijske reakcije vode s taninom nije razlog za reklamaciju proizvoda. Hrastovina pod utjecajem UV zraka (uočljivije u svjetlijim tonovima boja) tijekom vremena prirodno trajno mijenja ton boje što može dovesti do razlika u boji drvenih površina proizvoda. Tamnije lakirane hrastove površine na jakoj sunčevoj svjetlosti mogu popucati jače zbog sušenja drva što nije razlog za reklamaciju! - ARIŠ
Drvo ariša vrlo je osjetljivo na vapno i u kontaktu s njim na prozoru nastaju tamne mrlje koje se ne mogu ukloniti i što nije predmet reklamacije. - Ulje ariša ispire se kišom, a nauljene površine moraju se ponovno podmazivati svakih 6 mjeseci.
- Za crnogorično drvo, posebno ariš, postoji mogućnost curenja smole iz skrivenih džepova smole (pri višim temperaturama, u ljetnim mjesecima, na izloženim područjima …). Ariš je vrsta drveća koja sadrži posebno veliku količinu smole. Smola se može ukloniti s površine prozora tijekom hladnijeg razdoblja kada se stvrdne. Smola odnosno curenje smole iz skrivenih džepova smole na crnogoričnom drvu nije predmet reklamacije, jer je to prirodna pojava.
- ULJENE POVRŠINE
Za uljenje se koriste bezbojna odnosno minimalno pigmentirana prirodna ulja. Stoga postojeće prirodne razlike u boji između furniranih i dijelova ulaznih vrata od masivnog drva nisu razlog za reklamaciju! Ton boje drvene površine naime određen je prirodnom bojom samog drva. Boja i struktura površine vrata mogu odstupati od referentnih uzoraka boja, jer onu mogu biti samo približni prirodnoj strukturi. Otpornost na UV zračenje ograničena je na uljenim drvenim površinama! Zaštita drvenih površina uljima ne udovoljava zahtjevima normi SIST EN 927-1 i ÖNORM B 3803 te ÖNORM C 2350.
Proizvođač ne jamči za uljene drvene površine, ljepljene spojeve ili eventualno savijanje krila ako vrata nisu ugrađena na način da budu zaštićena od utjecaja oborina i ako svakogodišnja obnova uljem nije provedena stručno i u skladu s gore navedenim preporukama. Uljene drvene površine ne udovoljavaju zahtjevima standarda u pogledu debljine premaza drvene stolarije i dostupne su samo na izričit zahtjev i odgovornost naručitelja. - RAZLIKE U BOJI
Prilikom ponovne narudžbe razlike u boji nisu i ne mogu biti predmet reklamacije. - Drvo je prirodni materijal tako da razlike u boji i strukturi ne mogu biti predmet reklamacija.
- STAKLA
Do zamagljivanja prozora izvana može doći zbog specifičnih mikroklimatskih uvjeta i zbog visoke izolativnosti stakla. Pojava je fizikalne prirode i privremena je te nije predmet reklamacije.
Suvremeni način gradnje i sve bolji materijali za brtvljenje doveli su do sve manje cirkulacije zraka unutar zgrada. Uz uobičajeno prozračivanje često u unutrašnjost ne ulazi dovoljno svježeg zraka što može dovesti do pojave plijesni i štete zbog povećane vlage. Čak i sustavi grijanja s nižim temperaturama (npr. podno ili zidno grijanje) mogu pridonijeti kondenzaciji pri normalnoj uporabi, posebno ako ti sustavi nisu dovoljno zabrtvljeni u području vanjskih zidova.
Prodavatelj preporučuje pažljivu izradu plana prozračivanja. Koncept prozračivanja i grijanja mora pripremiti stručnjak koji uzima u obzir ne samo vrijednost toplinske izolativnosti pojedinih dijelova, već i prozračivanja cijele zgrade.
Vlaga u prostoriji mora biti trajno ispod 55 % relativne vlažnosti zraka, inače nije moguće isključiti oštećenje prozorskih elemenata zbog povećane vlažnosti.
Osim toga, preporučujemo sljedeće mjere za sprečavanje odnosno smanjenje kondenzacije:
redovito i pravilno prozračivanje,
sprječavanje nadtlaka u zgradi,
najbolja moguća cirkulacija zraka u području prozora; zavjese, unutarnje žaluzine i predmeti pored prozora (npr. cvijeće) ograničavaju pristup toplog zraka prozorima. - U određenim situacijama, posebno kod stakla velikih površina, može doći do neujednačenog zagrijavanja s temperaturnim razlikama većim od 40 °C u staklu pri čemu je posljedica kod običnog stakla toplinski lom koji nije predmet reklamacije. Narudžbom kaljenog stakla kupac u većini slučajeva može spriječiti toplinski lom i povećati postojanost staklenih površina s relativno niskom investicijom.
- Prilikom planiranja treba obratiti pažnju na povećani učinak zagrijavanja staklenih spojeva i kutnih staklenih spojeva, kao i kod velikih staklenih površina općenito, kako bi se smanjila mogućnost kondenzacije.
- U slučaju kaljenog stakla mogu se pojaviti vizualne anomalije koje su vidljive kao valovitost površine ili učinak duge (posljedica anizotropije). To je moguća posljedica tehnologije kaljenja stakla koja se ne može izbjeći i ne smatra se predmetom reklamacije.
- Estetske anomalije mogu nastati u području odstojnika na staklima gdje je vidljiv stakleni rub izvana ili iznutra, a to zbog tehnoloških značajki same proizvodnje stakla. Najčešći vizualni nedostaci u prostoru odstojnika mogu biti: natečeni butil uz rub odstojnika, neporavnanje oba odstojnika u međustaklenom prostoru, valovitost odstojnika, vidljivi srebrni rub kroz staklo … svi su ti nedostaci čisto estetski i proizlaze iz tehnoloških postupaka proizvodnje stakla te nisu predmet reklamacije.
- Posebnost kaljenog stakla je činjenica da se može razbiti bez vidljivih vanjskih utjecaja. Ova pojava naziva se spontani lom i nije predmet reklamacije. Uzročnik je molekula NiS (niklov sulfid) s negativnim temperaturnim širenjem. Kada se molekule stakla grče tijekom hlađenja, molekula niklovog sulfida se širi. Ako je molekula u sredini stakla (u području vlačnih naprezanja), stvara se lokalna napetost koja može premašiti vlačnu čvrstoću stakla i staklo se lomi. Iako je pojava vrlo rijetka, mogućnost spontanog loma može se svesti na najmanju moguću mjeru u skladu sa zahtjevima EN 14179, što se postiže izlaganjem stakla dodatnom testu koji se naziva i Heat Soak Test (HST). Kaljena stakla nisu standardno testirana ovim testom, ali se ovaj test može provesti na zahtjev i uz nadoplatu kupca.
- Različiti efekti boje izvana mogu se pojaviti između normalnih stakala i kaljenih stakala zbog različitih vrsta primjene, posebno u oblačnom vremenu. Te razlike nisu predmet reklamacije.
- Lom stakla nakon ugradnje nije predmet reklamacije.
- Nema garancije na zveket i vješanje dekorativnih križeva.
- OPĆENITO
U slučaju kosih prozora krilo i okvir se po potrebi bruse kako bi se omogućilo otvaranje prozora, ovisno o profilu i nagibu prozora. - Ostali jamstveni uvjeti napisani su u jamstvenom listu koji kupac dobiva uz račun.
- Podešavanje elemenata ne podliježe jamstvu. Također, u jamstvo nije uključeno otklanjanje nedostataka koji nastaju zbog nepravilne uporabe stolarije (zatvaranje i otvaranje većih elemenata jednom rukom). Jamstvo kupac zahtijeva u pisanom obliku s navedenim nedostacima i priloženim računom. Ako je reklamacija opravdana, prodavatelj je dužan otkloniti nedostatak u najkraćem mogućem roku i/ili nakon zakonskog roka od 45 dana od pisanog zahtjeva za otklanjanje nedostatka. U slučaju neopravdanog posjeta servisera naplaćuje se sat rada i trošak dolaska.
- Prema Zakonu o zaštiti potrošača (ZVPot), tvrtka M Sora d.d. je dužna otkloniti reklamaciju u roku od 45 dana od dana podnošenja zahtjeva. Naručitelj je stoga dužan omogućiti tvrtki M Sora d.d. otklanjanje reklamacije u zakonskom roku. Ako kupac ne omogući otklanjanje reklamacije u zakonskom roku, reklamacija više nije opravdana.
- Razdoblje tijekom kojeg proizvođač osigurava rezervne dijelove je 3 godine nakon isteka jamstvenog roka.
- Prodavatelj zadržava pravo udovoljiti jamstvenim zahtjevima popravkom elemenata ili novim elementima.
- M Sora d.d. osigurava da su njezini proizvodi proizvedeni pod uvjetima propisanim CE oznakom. Sve informacije o tome možete pronaći na www.m-sora.si.
- Jamstveni rok počinje teći na datum naveden u Zapisniku o ugrađenim elementima.
- Ako Prodavatelj nije odgovoran za montažu, kupac preuzima odgovornost za odgovarajuću montažu. Istodobno, prodavatelj više ne daje jamstvo za proizvode koje sam ne ugrađuje.
- U slučaju reklamacija kupac se obrati prodavatelju telefonom ili e-poštom na servis@m-sora.si.
- Reklamacija ne znači da kupac može zadržati bilo koji iznos koji je još dužan platiti.
- Kupac je svjestan da se stolarija mora redovito servisirati i po potrebi prilagođavati. Više informacija o tome možete pronaći u jamstvenom listu. Jamstveni list/Upute za uporabu nalaze se na internetskoj stranici www.m-sora.si.
- Nerazumijevanje ponude i Općih uvjeta nije predmet reklamacije.
- RJEŠAVANJE SPOROVA
- Prodavatelj i kupac nastojat će nesuglasice riješiti sporazumno. Ako to nije moguće, za rješavanje sporova nadležan je Okrajni sud u Škofjoj Loci. U slučajevima kada sukladno odredbama člana 32. Zakona o zaštiti potrošača ne bi bila dana nadležnost Okrajnog suda u Škofjoj Loci, nadležan je Okružni sud u Kranju.
- ZAVRŠNE ODREDBE
- Opći uvjeti na snazi su od 1. 6. 2019. do opoziva.
- Kupac je suglasan da će prodavatelj pohranjivati i koristiti podatke kupca u poslovne svrhe u skladu s važećim zakonom. Prodavatelj ne daje podatke o kupcu trećim osobama.
- Svi tehnički detalji kao što su uzorci, brošure, katalozi, skice i slično ostaju intelektualno vlasništvo prodavatelja i zakonski su zaštićeni u pogledu njihove reprodukcije i uporabe.
- U slučaju izvedbe posla u inozemstvu (isporuka robe i/ili pružanje usluga) ovi se uvjeti prevode i na službeni jezik zemlje u kojoj se posao obavlja. Odredbe i uvjeti predaju se kupcu na slovenskom jeziku i na jeziku koji je službeni jezik njegove zemlje. Za razumijevanje i tumačenje pojedinih odredbi ovih uvjeta i odredbi prevladava tekst uvjeta i odredbi na slovenskom jeziku.
Direktor M SORA D.D.
dr. Aleš Ugovšek